piątek, 19 września 2014

Ambicje pontyfikalne

Mama czytała niedawno dzieciom bajkę o rybaku i złotej rybce. Dla tych którzy dawno jej nie czytali: rybak złowił złotą rybkę. Ponieważ był życzliwy, wypuścił ją. Kiedy dowiedziała się o tym jego żona zażądała żeby poprosił rybkę o spełnienie życzenia. Najpierw poprosiła o piękny dom. Potem stwierdziła że woli zamek. Następnie uznała że chce być królową, a kiedy to się stało doszła do wniosku że chce być papieżem. W końcu zażądała żeby rybka uczyniła ją panią Słońca i Księżyca. Wtedy rybka uznała, że żona rybaka jednak przesadziła i wróciła ich oboje do małej chatki w której mieszkali całe życie. 

Wczoraj Pietruszka spierał się o coś z Mamą. W rozmowie powtarzało się jak mantra "Ja chcę, ja chcę ...". W końcu zirytowana Mama spytała "A papieżem nie chcesz zostać?". Pietruszka z miejsca się opamiętał. Roześmiał się i spokojnie ustalił rozwiązanie które oboje gotowi byli zaakceptować.

Tata opowiedział Mamie wieczorem, że Pietruszka wytłumaczył mu potem "Bo ja wiem, że nie można być chciwym. Mnie by wystarczyło żebym był królem. Wcale bym nie chciał być papieżem".

9 komentarzy:

  1. to Ci Pietruszka spryciarz, wysoko poprzeczkę zawiesza ;o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Któż to wie, może Pietruszka będzie królem a może i papieżem nigdy nic nie wiadomo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie Pietruszka jest pewien, że chce się ożenić, więc papież na razie nie wchodzi w rachubę. Ale czas oczywiście pokaże :).

      Usuń
    2. Pietruszka jest w tym wieku, że kiedy przyjdzie czas "papieżowy" może będą mogli się żenić a może i Pietruszka to sprawić :P W dzieciach najpiękniejsze jest to, że ograniczeń nie mają żadnych.

      Usuń
  3. Mi się marzy moja własna strona :)
    Nowy adres już zapisałam :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe kim chce być Jacholek ;) cudowne są Wasze dzieci :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wszystkie komentarze :)